Pagina's

vrijdag 17 december 2010

Allemaal beestjes

Om acht uur staan ze te piepen voor mijn slaapkamerdeur: Halloooo!! Wakker worden! De zon schijnt! Grommend doe ik de deur open om ze binnen te laten en blij hijgend en kwispelend rollen de twee over het bed. Ik kruip zo snel mogelijk weer in bed, het is kouhoud.
Lucas kruipt gelijk bij me onder de dekens, Sjakie zet haar poot enthousiast midden in mijn gezicht en begint luid te blaffen.

Langer dan tien minuten is dit niet vol te houden. Ik spring uit bed, doe heel veel kleren aan en zoek slaperig de ingredienten voor mijn ontbijt bij elkaar. De honden staan ondertussen te trappelen van ongeduld op de patio. Vijf katten kijken me meewarig aan.
"Eerst de kippetjes, jongens."Met twee pannetjes sla, groenteafval en geweekt brood en een gieter met water loop ik naar de dames en de haan in het hok. Ook daar zijn ze enorm blij om me te zien. "Kiiiiippiekippiekippie, " zing ik zacht, licht gegeneerd, terwijl niemand me kan horen.

Als ik en de kippetjes hebben gegeten en de eieren zijn geraapt, gaan Sjakie, Lucas en ik op pad. We lopen ons dagelijks rondje langs de rand van de olijfboomgaard. Soms loopt kater Sam mee.

(fotoos volgen later)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten