Pagina's

maandag 13 juni 2011

Even niet zo gezellig

-He lieverd, hoe gaat het nu?

Nou, wat denk je, niet zo natuurlijk.

-Ja nee, sorry. Niet zo natuurlijk.

En met jou dan?

-Ja, goed wel! Mijn moeder heeft eindelijk dat geld overgemaakt en ik ga dus toch op vakantie in augustus. Ik zie er echt heel erg naar uit, pfff, even weg met zijn tweetjes. Lekker niets doen, alleen een beetje van elkaar genieten.

….

-O, sorry.

Nee, geeft niet.

-Nou ja, het blijft vervelend natuurlijk. Voel je je al iets beter? Zie je alweer een beetje licht aan het eind van de tunnel?

Nee.

-……

Ach, laat mij maar even. Ik ben gewoon even niet zo gezellig.
Dus dat gaat wel goed met jou en die krullenbol van Bureau Landelijk Andersdenkenden?

-Ja. Bart. Het is echt een leukerdje. Heel attent ook. Hij heeft me al twee keer een hoogtepunt bezorgd. Hoe is het nou afgelopen met jou en Grunberg? Bart heeft je blog ook gelezen. Vond ie leuk.

Dat met Grunberg is natuurlijk nooit echt van de grond gekomen. Het was een ontzettend leuke, maar niet heel geslaagde poging van mij om me een beetje intellectueler voor te doen dan ik ben. Er zijn nog best veel mensen ingetrapt trouwens.

-Maar hij heeft in ieder geval heel aardig op jouw brief gereageerd, dus dat is toch al hartstikke goed?

Hallo! Dat was ik zelf. Natuurlijk. Die hele Arnon Grunberg heeft zich nooit gemeld. Bovendien, als je ziet waar hij allemaal mee bezig is: Groot Dictee, columns, lezingen, boeken, debatten, colleges, weet ik het allemaal, daar heeft die man toch helemaal geen tijd voor? Dat kun je zelf toch ook wel bedenken? En waarschijnlijk is het gewoon ook onder zijn niveau.

-Echt? Jezus. Ik ben er echt helemaal ingetrapt. Wat goed zeg! En met mij in ieder geval die ingezonden briefschrijver. Haha, die zal wel behoorlijk pissig worden als hij daar achter komt! Ooh, en dat arme anonieme visje...

Doe niet zo naïef. Sjongejonge. Die hele briefwisseling heb ik dus in mijn eentje gevoerd. Ja, behoorlijk zielig. Ik heb me er wel even mee vermaakt, maar verder schiet ik er niet zoveel mee op.

-Ongelofelijk. Wat ben ik dom. Wat goed gedaan eigenlijk, van jou. Daar moet je iets mee doen hoor, met dat schrijven.

Wauw, nou dank je wel zeg, echt een ontzettend goed idee. He, ik hang op. Veel plezier he, met die Bart van je en alvast een hele leuke vakantie. Doei!

-Ben je boos ofzo? Wat heb ik nu weer gezegd? Ik kan er toch niets aan doen dat het effe niet zo lekker met je gaat? Je weet toch dat ik je wil helpen? Ik bedoel het toch goed? Zeg maar wat…..

‘Klik’

-…ik kan doen. Shit. Wat een gedoe zeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten