Pagina's

woensdag 11 mei 2011

Ingezonden brief

Beste Rebecca van Vuure,

Ik volg uw blog met grote belangstelling, omdat u onderwerpen aansnijdt die mij raken en interesseren. Zoals bijvoorbeeld uw verblijf op de berg in Spanje, de stilte van de natuur en de liefde voor dieren enzo. En dingen over die zanger Rick Treffers.

Maar ik heb dus helemaal niets met Arnon Grunberg. Ik vind dat zo’n onsympathieke man. Hebt u daar nu echt van gedroomd? Heeft u zijn boeken wel eens gelezen? Zo zwartgallig. Vroeger kon ik er nog wel eens om glimlachen, maar tegenwoordig gaat het toch alleen nog maar over angstige simplistische figuren met een obsessie voor sex? Monsters zijn het! En er zit ook al nooit eens een gelukkig einde aan. Nooit! Het zijn stuk voor stuk boeken van een getroebleerde geest.

Dat u over hem droomt is natuurlijk tot daar aan toe, daar kun je als mens vaak niets aan doen. Maar dat u er vervolgens een brief over schrijft aan Grunberg en zich ontpopt als een soort geile groupie, dat valt me echt enorm van u tegen. U bent eigenlijk iets te oud voor dit soort fratsen, vindt u zelf ook niet?

En dan nog, waarom moeten wij daarvan meegenieten? Is het dat u wilt meevaren op zijn -in mijn ogen bedenkelijke- roem?
Is het u trouwens opgevallen dat Arnon Grunberg in zijn antwoord helemaal niet ingaat op wat u aan hem geschreven heeft? De schrijver gaat zo op in zijn eigen verhaal dat hij vergeten is waarom en aan wie hij de brief schrijft: Rebecca van Vuure, vrouw van veertig.
Denk daar maar eens over na.

Groeten,
Anoniem

1 opmerking:

  1. Beste ‘Anoniem’,

    Makkelijk hoor, anoniem Grunberg bashen. Helaas verraad je jezelf door de laatste zin. Ik ken maar één persoon die deze dooddoener te pas en te onpas bezigt. Jij bent gewoonweg straaljaloers op Arnon, want jij ambieert zelf het schrijverschap en de bijbehorende roem en geile groupies.

    Bovendien spreek je jezelf behoorlijk tegen in je brief als je beweert dat je wel geїnteresseerd bent in Rick Treffers maar niet in Arnon Grunberg. In Ricks teksten gaat het namelijk ook over niets anders dan zielige figuren, sex en onheil.

    En ik deel mijn brief met jullie, omdat ik denk dat veel mensen wél geïnteresseerd zijn in mijn dromen over Arnon Grunberg. Geil waren deze overigens helemaal niet, helaas, maar (zoals jij al opmerkte) dat heb je als mens nu eenmaal niet altijd in de hand. En Arnon mag dan niet inhoudelijk op mijn brief zijn ingegaan, hij heeft in elk geval de moeite genomen om te reageren. Jij ook, maar de brief was niet aan jou gericht.
    Ik spreek je nog wel.

    Rebecca

    BeantwoordenVerwijderen