Pagina's

vrijdag 18 maart 2011

De laatste dagen

15 maart 2011
Het is voorbij. Vandaag, dinsdag 15 maart is mijn laatste dag in Mas de Mingall. Eigenaresse Ansje komt terug naar de berg. Het huis en de dieren hebben mij niet langer nodig .
Dit waren de drie langste maanden sinds jaren.

Met het afscheid in zicht genoot ik afgelopen week nog bewuster van het alomtegenwoordige groen, de frisse lucht, de stilte en de geluiden, de geuren van tijm en rozemarijn, de onbekommerde blijheid van de dieren, de zee, de wind, de regen en de warmte en het licht van de zon.

Op 7 december 2010 vertrok ik met een volgepakte auto en een overladen hoofd richting Spanje. Het was geen vanzelfsprekend moment in mijn carrière of levensloop, maar wel de beste beslissing die ik in jaren heb genomen. Ik heb allerlei kleine en grote drempels geslecht en mezelf weer een stuk beter leren kennen. Hier heb ik me niet kunnen verstoppen.

Het heeft mij al met al het gevoel gegeven dat alles mogelijk is. Ik ga eind deze week opgeruimd en met nieuwe zin, nieuwe moed en -wat echt geweldig is- met nieuwe dromen terug naar huis.
Eerst ga ik, samen met mijn liefde, een paar dagen een huis in het dorp hier vlakbij ‘proefhuren’. Nieuwe avonturen dienen zich aan. Ik laat een kuifje knippen.

Ik heb deze drie maanden niet helemaal alleen doorgebracht:

strandtoeristen in Ametlla de Mar
met Ingrid en Rick in Barcelona
familiebezoek
Sjaak gaat mee wandelen
met Guido, bier en tapas op een terras aan zee in la Barceloneta


Ik kom hier terug.

1 opmerking:

  1. Sjakie, pak de steen! (zouden er ook kunstgebitten voor hondjes bestaan?) Mooie plaatjes weer. x

    BeantwoordenVerwijderen