Pagina's

maandag 7 maart 2011

Als je ergens midden in zit

Als je ergens midden in zit, is het moeilijk om helder voor ogen te houden waar en wanneer dat ergens begon en hoe en of het zal eindigen .


Wat ik voor mezelf helder probeer te krijgen, is in hoeverre ik een nieuw bestaan zou willen opbouwen, hier, in Spanje. En of het erg is dat dat dan gebaseerd is op de onvrede met mijn huidige bestaan in Nederland. Is het misschien een wilde vlucht naar voren, om zo te verhullen dat ik eigenlijk helemaal niet meer weet waar ik naar toe wil en waarom? Is het wel goed en verstandig om een impuls te volgen? Lijd ik aan een midlife-crisis?

Er zijn mensen die, als ze naar een buitenland verhuizen, een lang gekoesterde emigratiewens in vervulling laten gaan. Mijn verlangen om het mediterrane leven te leiden is nog maar kort geleden geboren en voorlopig vooral geworteld in mijn angst om terug in Nederland weer in die hysterische tredmolen te stappen. Hier werd de grootste opwinding van de afgelopen weken veroorzaakt door de geboorte van Japie, het baby-bokje.

Mijn drie maanden op de berg hebben het buitenmens en de dierenvriend in mij tot volle wasdom gebracht. Met hen zijn ook de kluizenaar, de geluidsneuroot en de misantroop gewekt. Behoorlijke obstakels voor een prettig leven in de hoofdstad van Nederland, waar, zoals eerder vermeld, iedereen zo vaak, zo feestelijk en zo luidruchtig als mogelijk zijn aanwezigheid op de aarde wenst kenbaar te maken.

1 opmerking:

  1. JA U leidt aan midlife hahaha ..... :p

    en dat adviseert JePe om in de stad te gaan wonen, gaat ze zelf in de middel of nowhere zitten! ;-)

    je mot doen waar je je goed bij voelt meis. Vervelende is vaak, dat je je toch laat leiden door anderen, vrienden, familie ... hoe 'het zou moeten', hoe goed bedoelt ook, maakt de boel vaak alleen maar erger ... I know, ook last van hehe.

    Verleng 't anders 's met een jaar (as je dat financieel trekt)... er is geen 'definitief', je kunt altijd besluiten weer wat anders te gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen